Thursday, 23 February 2012

kini bertudung...

salam n selamat malam..ak ta de cite la...tapi ak banyak sample gambar..macam2 gamba ak de...ari nie ak na share la sikit tentang fashion sekarang...de yang menyatakan ikot fashion ..pakai tudung juz hangat2 tahi ayam je..betol ke.? bagi ak tak..nie bukan ikot fashion zaman sekarang tapi kita memang patut dan wajib pakai tudung bagi perempuan..hurmm biar la pe orang na kata,, serabut ke .. ikot orang ke,..pe ke..janji kita ta terpesong...

nie si gadik cute najwa latif..
sweet girll..





nie pun kawan ak gak..ratu bainun collection..
fairuz diyana..

fatin liyana

i love hana tajima..
dressup hana sangat cantik...

nie lak feveret artis...yuna..
fashion yang di kemukakan sume menjadi igauan
remaja sekarang..


nie lak kakak ak...kak scha..
so simple..



ha ni lak kawan ak.. anim.
nice rite,..? :)


maria elena so beautiful


diana amir..so cute














sume cantik..n simple bagi ak..
inilah fashion terbaru sekarang... 
walaupun bagi sesetengah orang nampak ta kemas.., 
tapi tetap cantik..bukan saja bergantung pada orang yang memakainya, 
tapi tak.. jangan menganggap dari paras rupa menjadi kecantikkan sume 
fashion sekarang..
bagi ak pe yang kita pakai sume cantik.. 
n engat satu je.. kita sume ta sempurna..



Wednesday, 22 February 2012

nak g bukit cerakah..

salam...n selamat malam...
huhu.. tinginya na g bukt cerakah...
tengok gambar pun ase cam best jew...
nie musim bunga..cantik kan..?




ya allah cantiknya tempat nie..bila la ak bole g tempat nie..
ak nak sangat2 g tempat nie.. walaupun tempat 2 tempat  reakreasi, ak tetap na g...
nak g juga..!!!

Sunday, 19 February 2012

berfoto..

niat di hati teringin mencuba dalam bidang fotografi perkahwinan...
tapi modal ta cukup kalo na wat ..huhu..





kawan sejati

1
Jika kita berbakti kepadanya, dia akan melindungi kita
2
Jika kita rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kita
3
Jika kita memerlu pertolongan daripadanya, dia akan membantu kita

4
Jika kita menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik
5
Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu
6
Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya
7
Jika kita meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya
8
Jika kita berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menanyakan kesusahan kamu
9
Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu
10
Jika kita merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu
11
Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan
12
Dia membantumu menunaikan tanggungjawab serta melarang melakukan perkara buruk dan maksiat
13
Dia mendorongmu mencapai kejayaan didunia dan akhirat
Mungkin juga kita mempunyai sahabat² seperti ini yang merosakkan kita dan hanya hendak bergembira dengan kita sahaja apabila kesusahan menjelma hilang entah kemana.
sahabat . kawan . teman
yang
TAMAK
Memberi bantuan sedikit sahaja tetapi meminta balasan seluas lautan dan hanya mementingkan diri sendiri.
sahabat . kawan . teman
yang
HIPOKRIT
Bersahabat kerana cerita² dahulu dan berusaha mendapatkan simpati dengan kata² kosong apabila kita meminta bantuan dia menyatakan tidak sanggup.

sahabat . kawan . teman
yang
PENGAMPU
Dia bersetuju dengan semua yang kita lakukan tidak kiralah betul atau salah pekara tersebut, yang sedihnya dia setuju dengan hal² yang tidak berani dia menjelaskan kebenarannya, di depan kita dia memuji-muji kita tetapi di belakang kita dia merendahkan kita.

sahabat . kawan . teman
yang
BOROS & SUKA HIBURAN
Dia menjadi kawan kita jika kita suka berpesta, suka berkeliaran ‘melepak’ yang tidak kena waktunya dan suka ke tempat hiburan ‘clubing’ dan semua pekara yang sama dengannya.

kawan.

salam dan selamat tengah hari..

hurmm pe maksud kawan..adakah kawan tu seorang kawan yang baik..? kawan yang sanggup bersedih bersama kita..? kawan yang sanggup menikam kita dari belakang..? so..meyh join dengan ak pe yang di maksudkan dengan kawan..sahabat atau teman ..


kawan yang baik dan sejati..



kawan yang sanggup tolong bila kita susah.. senyum*
bukannya kawan yang masa kita senang dia ada..tp bila kita susah..sume lari..(kwn ketawa senang dicari..kwn menangis takde sape peduli) :'(

kawan yang baik ialah kawan yang tegur/nasihat jika kita melakukan kesilapan..   senyum*
bukannya kawan yang tak peduli pasal kita..lagi sedih kalau ada yang menggalakkan kita lakukan kesalahan dan seterusnya hanyut..entah kemana.. menangiis 

kawan yang memahami perasaan kita..  sabaar*
bukannya kawan yang dok maki hamun kita..kutuk kita..langsung taknak bagi semangat..hurmm sedih.. menangiis 







Kita beruntung .... 

Kerana mempunyai seorang sahabat yang memahami kita … 

Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat , begitulah juga dia. 
Tetapi Kita sering terlupa akan hal itu.... 
Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita. 
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya. 
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya. 
Bagi Kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri... 
Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yg tidak ditepati. 



Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita. 

Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya…? 
Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa … 



Tetapi kKita sering terlupa.... 

Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami 
Yang selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya. 
Dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan. 
Harapan dan impian juga kita luahkan. 
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah. 



Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga ... Kadang-kadang kita terlupa ... 

Sahabat kita juga Ada cerita yg ingin dikongsi bersama kita.
Pernah kah kita memberi dia peluang untuk 
Menceritakan tentang rasa bimbangnya, rasa takutnya? 
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita. 
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya? 



Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah? 

Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah…? 
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan ? 
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita.. 
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat 
Kerana dia juga seorang manusia, 
Dia juga ada rasa takut , Ada rasa bimbang, sedih dan kecewa . 
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat.. 



Sebagai kekuatan… 

Jadilah Kita sahabatnya itu. 
Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan …
Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan… 
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan… 
Kita tidak tahu…
Tetapi. Jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita akan tahu.. 

Friday, 17 February 2012

i hate u..!!!!

salam dan selamat petang...

at mcD nilai...huhu..meyh la join...im alone..huhuuu
hurmm.. hari ni adalah hari yang paling malang bagi ak.. tapi ak ta pernah amik port sal nie.. sebab ak taw..kalo ak amik port sal benda nie... ak akan jatuh dan orang pandang ak teruk...
hari juga ak kena dengan cikgu mental health... and finally i get this word..RUBISH...!!!! dushh..!!!!
orang yang suke jatuhkan maruah orang.. idiot..!!!! suke aty kata kat orang camtu... ta pernah pk tentang orang.. cube bayangkan orang kata kat anak dy... agak2 dy na marah tak.... think think think....
pless la... kalo na kata pun... jaga la perasaan orang... pk dulu sebelum bercakap...
manusia nie sume ta sempurna la...sorry 2 say la... ak mang ta suke orang yang suke jatuhkan maruah orang di depan orang ramai... walaupun benda 2 bole settle... okay fine.. hari nie dy bole jatuhkan ak di depan kawan2 ak... bukan ak na doa tapi suatu hari naty orang lain yang jatuhkan dy...
ak ada perasaan.. n nasib baiklah ak tak bertindak kejam masa 2.. dengan satu perasaan yang aneh datang dalam diri ak... syukur sangat 2 ak bole kawal dengan baik... hurmm..  ak pk positive je...
tapi masa ak kena dengan dy tadi ak rasa macam ta de perasaan n ak wat benda 2 ta penting...
masuk telinga kanan n kuar telinga kiri... full stop..!!! dengan muka ta bersalah... kering je.. wat ta tahu lah pe yang dy kata... huh..!!! masa dy kata uh ak seperti di awang-awangan..hahaha..!!!
n pe yang ak study tuk exam research sume hilang... mang TERBAIKLAH...!!!!
baca ta masuk otak langsung... suke kan wat ak macam nie.... n jangan pk ak sorang je yang kena... kawan2 len pun de gak... tapi yang paling teruk ak lah... damn..!!!! ...

Wednesday, 15 February 2012

suka..sayang dan cinta


Saat kau MENYUKAI seseorang,
 


kau ingin memilikinya untuk keegoisanmu sendiri

Saat kau MENYAYANGI seseorang, 
kau ingin sekali membuatnya bahagia 
dan bukan untuk dirimu sendiri
Saat kau MENCINTAI seseorang, 
kau akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya
walaupun kau harus mengorbankan jiwamu

Saat kau MENYUKAI seseorang dan berada
disisinya maka kau akan bertanya,"
Bolehkah aku menciummu?"
Saat kau MENYAYANGI seseorang 
dan berada disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"
Saat kau MENCINTAI seseorang 
dan berada disisinya maka kau 
akan menggenggam erat tangannya...


SUKA adalah saat ia menangis, 
kau akan berkata "Sudahlah, jangan menangis."  
SAYANG adalah saat ia menangis dan kau
akan menangis bersamanya
CINTA adalah saat ia menangis dan kau
akan membiarkannya menangis dipundakmu
sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah
ini bersama- sama."


bunga ros..


1 Ros
Cinta pada pandangan pertama, kau adalah orang yang aku ditunggu-tunggu selama ini...

- 2 Ros
Saling menyintai antara satu sama lain

- 3 Ros

I LOVE YOU!!!! 


- 6 Ros

Aku ingin menjadi milikmu

- 7 Ros

Aku tergila-gilakan kau!

- 9 Ros

Sebuah cinta yang kekal, kekal bersama selagi kita hidup.

- 10 Ros You're perfect!


11 Ros Kau adalah amat berharga bagi aku, orang yang paling aku cintai dalam hidupku

- 12 Ros Be my steady!

- 13 Ros Secret Admirer
- 15 Ros Aku benar-benar menyesal, maafkan aku
- 20 Ros Percayalah, aku ikhlas terhadap kau
- 21 Ros Aku tercipta hanya untuk kau
- 24 Ros Tidak boleh berhenti memikirkan tentang kamu, 24 jam setiap hari
- 33 Ros Untuk mengucapkan "I love you" dengan penuh kasih sayang
- 36 Ros Aku akan ingat saat-saat romantis kita

- 40 Ros Cintaku padamu adalah benar
- 50 Ros Aku tak akan menyesal terhadap cinta ini
- 99 Ros Aku akan mencintaimu selama aku hidup
- 100 Ros Akan hidup kekal bahagia bersama sehingga 100 tahun, kekal bersama sehingga ke hari tua.
- 101 Ros You are my one and the only one
- 108 Ros Please marry me!
- 365 Ros Tidak dapat berhenti memikirkan tentang kamu setiap hari
- 999 Ros Cinta kita kekal dan abadi

P/s: Ada ke perempuan bagi lelaki bunga ros merah???
...............ada....ak..

Saturday, 11 February 2012

jantung stop.!!

salam..ak datang lagi..
pe perasaan korang kalo orang kejit mata kat korunk..?? takut ataw malu..???
tapi bagi ak.. macam jantung na stop je.. ta kira la laki or perempuan yang wat.. tetap lemah jantung nie haa..
bole heart attact kot..!!! huhuuu..


bukan setakat heart attact malah cair cam air uh... tergugat iman..heeee ..
tu sume angkara papa la... dy tahu ak lemah orang wat cam 2... tapi hari nie memang dy kena balik la...hahha..
ak balas masa tunggu train dari mid na ke nilai..ehehe.. jahat kan ak.. :s
biar dy lak yang rasa camne ak rasa..hehee... ase cam sesuatu tak kena kalo orang tengok macam 2..ehehe

nie la Domo ak..!!!

salam n selamat malam kawan...

nie la domo ak... first day at melaka.. uma phamily dy.. pantai, laut, batu, n pokok jadi saksi yang kami in relationship n second date at kL.. gamba di bawah..
~ hurmm.. first time jumpa... ta tahu na cer..heheee
n akhirnya couple terus..~
no more question...


























bersama patung buddy bear malaysia..
cantik kan.. lukisan dari imuda..




















nie la domo ak... <3..
hansem kan..???




nie second date at mid valley ..
nagh mam at McD..huhuu


second date... at kL... tanpa pengetahuan kawan-kawan..ak bukan na menunjuk tapi .. biar lah ak gtaw sekarang.. act ak malas na gtaw.. ak nak biar je.. tapi ak malas la bila orang dok cakap sal ak.. tengok-tengok.. macam ta pernah couple je .. ak cukup ta suke ambik tahu hal orang... tapi orang..hurmm..

nie mase at imbi... otw na g mid valley.. huhuu
ada muka macam cina tak.. ???? 
tak de kan..?? ta de... ak anak mama n abah.. bukan mix chiness..ak 







tuan tanah

My photo
im..oLyn.. 21 y/old...this year...( beLum cukup lagi..heheh ) korunk bole panggil ak nina .. sakina .. atau lynn.. ak masih study lagi.. student at skool of nurses.. tentang ak..?ak asal perlis.. ak seorang yang simple.. friendly..smily gurl.. always make people laugh..huhuuu :)..jangan risau..ak bukan yang jenis sombong... ak seorang yang riang.. tapi mudah menangis..always smile.. @_@ coz smile make me happy...hehe..im so sorry. ak xley speaking english dengan sempurna..huhuu..tapi ak cuba untuk berspeking english..huhuu..welcome 2 my hauz.. n welcome kawan baru...sorry la blog ak nie xla sehebat blog korunk sume.. =]